10 Eylül 2013 Salı

Gizmo'nun Hamilelik Günlüğü 19. Hafta


Merhabalar,

Artık iki hafta iki hafta yazar oldum :) 19. Haftayı da unutmuşum yazmayı ve yazmışım sanıyorum :) Hamileliğimde bu haftanın getirdiklerinden biri de anlaşıldığı üzere "unutkanlık". Diye yazıya girizgah yapmışken daha 20. Haftamı zaten geçirmediğimi farkettim. Bu haftanın getirdiği ikinci şey "sersemlik ve şaşkın gizmo" :))

19. Hafta itibariyle artık evimdeyim,(evimizdeyiz daha doğrusu) evimizden yazıyorum bundan sonra... Evim beni ben evimi özlemişim. Çok fazla yollarda geçirdim hamileliğimi, bu haftadan itibaren artık  bi yere kıpırdamak istemiyorum. Zaten tatiller, yazlıklar bitti. Daha sakin günlere başlamış olduğum için de çok mutluyum. Evde tek kaldığım ilk hafta biraz zorlandım daha doğrusu hep dışarlarda sürekli ailelerle, kalabalıkla birlikte olduğum için evde tek kalınca biraz ne yapacağımı bilemedim. Bide küçüklüğümden beri her yazlık dönüşü ilk hafta eve hiç alışamam, annemler hep beni dışarda bi yerlere götürürlerdi :) Akşam olsun da kocacım eve biran önce gelsin diye kapıda bekledim valla (gerçi her zaman bekliyorum dört gözle ;)

Ama kendi kendimi dinleme fırsatım oldu, yazın neler yaşadım, neler duydum, nelerle karşılaştım hamileliğimde, bundan sonrası nasıl geçicek, neler yapmalıyız anne/baba olarak gibi bir sürü şeyleri araştırdım, okudum, düşündüm, süzgeçten geçirdim. Bu zamana kadar çoğu gereksiz şeyi kafama takmışım ya da takılmalarına fırsat vermişim. Sadece bebeğimi düşünmem gerekirken hemde. Bazen çevremizdeki insanlar çok acımasız ya da düşüncesiz olabiliyorlar, hele ben böyle hassas bir dönemimdeyken ve normalinden daha duygusal daha kırılganken. O yüzden bebeğimi düşünme fırsatım olmuş gibi gözüksede bu geçirdiğim hamilelik döneminde bu fırsat maalesef olamadı istediğim gibi aslında. Şimdi sadece ve sadece bebekimize odaklanmış durumdayım.

Bu haftayı nispeten daha sessiz sakin geçirmekle birlikte birde uyuyama, yatakta sürekli dönüp durma hali başgösterdi. Bedenim hafiften "hu huu ben hamileyim"  bebekimiz ise artık " ben burdayım görün ey insanlar" demeye başladı ama küçük kanıma rağmen hangi pozisyonda yatarsam yatayım bir türlü istediğim rahatlığa kavuşamadım. Belimin ağrıması için benüz erken mi bilmiyorum ama bel ağrısıyla uyanıyorum her sabah. Herhalde bundan sonra  karnım büyüdükçe daha da zorlanacağım. Mide yanmalarım eskisi kadar çok değil, çok arada hafif başlar gibi olunca mide yanması iksirim olan "süt" içiyorum, anında geçiriyor. Bir de ilk defa balık yiyebildim, palamutla tanıştı benim kıpırdak oğlum. Hemde öyle bir yedim ki evin içinde yürüyüş turları atmak zorunda kaldım, şişkinlikten :)) 

Bu haftanın sonunda evimizi ve bebek odası yapacağımız odayı, oğlumuzun babaannesi ve babasıyla birlikte toparlama işine giriştik. Evimizin bir odasını taşındığımızdan beri ardiye ve ütü odası olarak kullanıyorduk. Oradaki eşyaları toparlayıp bomboş bir oda haline getirebildik nihayet :) ve rahatladık. Büyük ve bomboş odamız, önce boyanmayı ve artık minik noktamızın mobilyalarını ve kıyafetlerini bekliyor ;)

Ayrıca haftasonu  ilk defa kocaman bir bebek mağazasına girdik ve aklımızı yitirdik. Aynı anda en fazla neye bakabiliriz diye kocacımla yarış yaptık. Buralara aklı selim bir ihtiyaç listesi yapmadan asla gelinmemeli !!! Gerçekten nereye bakacağımıza karar verene kadar önce herşeye atladık sonra durup sakinlikle, önce bebek odalarına bakmlıyız böyle deli dana gibi olmayalım dedik. Zaten bir süredir düşünüyorduk nasıl bir bebek odası yapmalıyız diye. Ama ben odaya gelince showroom'dan çıkmış tam takım duran bebek odalarını pek sevmedim. Bunun için bir çok araştırma peşindeyim. Ama blog sitelerinde yeterli oda kombinasyonları yapan kimseler pek yok (Özellikle İkea oda kombinasyonları yapan). Bebekler çok çabuk büyüyorlar ve odasının mümkün olduğunca değişebilen ya da eklenebilen, ergenlik dönemine kadar aynı oda takımıyla idare etmesini gereksiz bulduğum ve az maliyetli parçalardan oluşmasından yanayım.

Bakalım kararımızı ikea'dan mı yoksa bebek odalarından yana mı kullanmak daha doğru olacak. Bunun cevabını bir sonraki yazımda vereceğim ;)

Ayrıca bkz. aşağıdaki fotoğrafta karnımın sivri olduğunun yeni farkına varmış bulunuyorum. Birazcıkta çıkarttırdım bilerek ki görmeyenler hamile karnı görün diye ;))



Geçtiğimiz günlerde yeni hayatına sağlıkla kavuşmuş olan ve yazılarını ilk andan beri  merakla takip ettiğim sevgili Deniz'in güzel kızı Güneş kıza burdan bebekimle birlikte 'Hoşgeldin tatlı Güneeeşşşş' diyoruz. Bütün hayatı boyunca hep şanslı, mutlu, merhametli, vicdanlı biri olsun, güzel günler sizin olsun, darısı bizim başımıza olsun ;)

Bu haftalık bu kadar sevgili okuyanlar ;) hepinizi öpüyoruz. Bizi takipte kalın.

Sevgiler ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder